Ile kalorii powinna zawierać dieta na masę?

Od kaloryczności diety zależy w dużej mierze to, jak będzie ona działać na ciało i cały organizm. Ktoś, kto chce schudnąć, logicznie rzecz biorąc musi jeść mniej, czyli nie może przekraczać swojego dziennego zapotrzebowania na energię. Zupełnie odwrotnie działa to w przypadku osób, które starają się dowiedzieć, jak przytyć. One muszą jeść więcej, niżeli normalnie potrzebują. Powinna być to sprawa dość oczywista, ale jednak wymaga ona dokładniejszego wyjaśnienia.

Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety – czy to tej odchudzającej, czy to tej na masę – na pewno należy wyliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Całe szczęście nie trzeba tego robić ręcznie. Podstawianie poszczególnych wartości pod wzory matematyczne dla wielu osób byłoby trudne, tak więc warto ułatwić sobie to zadanie i skorzystać z darmowych kalkulatorów, które dostępne są oczywiście w Internecie. Z ich pomocą w ciągu zaledwie kilku minut można dowiedzieć się, z ilu kalorii powinna składać się dieta, aby z jej pomocą utrzymywać swoją aktualną masę ciała. Co dalej zrobić z wyznaczoną wartością? Otóż należy dodać do niej przynajmniej kilkaset kalorii. Na początku nie powinna być to zbyt duża ilość. Można zacząć od trzystu kalorii i zobaczyć, jak na taką dawkę zareaguje ciało. Jeżeli waga będzie powoli rosnąć, oznacza to, że dieta na masę ma odpowiednią kaloryczność. Jeżeli natomiast będzie ona stać w miejscu lub zacznie spadać, znaczy to, że ponownie trzeba dodać do jadłospisu kolejne kalorie. Masę można też przeprowadzić z pomocą dobrego dietetyka, który sam ustali dla swojego pacjenta odpowiedni jadłospis.