Trening siłowy – czy tylko dla mężczyzn?

Wiele kobiet nie chce się zdecydować na wykonywanie ćwiczeń siłowych. Część z nich jest przekonana, że w taki sposób rozwinie swoją muskulaturę niczym u Mariusza Pudzianowskiego. Być może krążą po im głowie myśli, że sztanga zarezerwowana jest wyłącznie dla panów. Niektóre panie jednak słusznie kusi ten typ sportu, jednak nie wiedzą jak się za niego zabrać. Najprościej jest skorzystać z porad internautów lub przykładowo wykupić dostęp do platformy online. Nie daje to jednak gwarancji, że nasz plan treningowy jest efektywny, a ćwiczenia wykonywane poprawnie. Jeżeli ktoś się zdecyduje na trening personalny cena może być wyższa. Jednak warto ćwiczyć u boku profesjonalisty, który zadba o nasze bezpieczeństwo i stworzy spersonalizowany, optymalny plan. Ćwiczenia z wykorzystaniem ciężarów, gdy nie ma przeciwwskazań, niosą szereg korzyści dla każdego. Pomagają wyrzeźbić sylwetkę, wspomagają nasz metabolizm, a nawet walkę z zalegającym tłuszczem. Poprawnie wykonany trening siłowy ma pozytywny wpływ na mobilność ruchową i może być pomocny z uporaniem się z przewlekłym bólem stawów oraz kręgosłupa. Warto zatem porzucić wszelkie stereotypy i zaufać specjalistom.